Her på siden finder du foreningens gældende vedtægter, regulativer, handelsbetingelser og andre af foreningens bestemmelser.
Klik på fanerne nedenfor for at læse mere.
DCK , vedtægter
Dansk Camping Klub
Stk. 4. Klubben er stiftet den 30. august 1958 i Odense. Delt den 25. marts 2023
som økonomiske og uafhængige af hinanden Klubber.
med følgende dagsorden.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent.
2. Årsberetning ved formanden.
3. Årsregnskab fremlægges til godkendelse og meddelelse af decharge til bestyrelsen.
4. budget for det kommende år fremlægges til godkendelse.
5. Fastsættelse af kontingent
6. Indkomne forslag.
7. Valg af formand i lige år og kasserer i ulige år.
8. Valg af 2 medlemmer til bestyrelsen i ulige år og 1 medlem i lige år.
9. Valg af 1. og 2. suppleant til bestyrelsen (hvert år).
10. Valg af godkendt revisor.
Stk. 8. Stemmeret ved en generalforsamling opnås efter 3. måneders medlemskab.
Et medlemskab giver ret til 2 stemmer. Fuldmagter fra andre medlemmer er ikke muligt.
Stk. 9. Bestyrelsen kan indkalde specialister og invitere gæster til generalforsamlingen. Specialister og gæster kan gives ordet, men har ikke stemmeret.
Stk. 10. Dirigenten leder generalforsamlingen i.h.t. vedtægtens bestemmelser, og sikrer, at generalforsamlingen afvikles på ordentlig vis. Dirigenten afgør alle formelle spørgsmål vedrørende behandlingsmåde og stemmeafgivning, jævn før dog § 7,
Stk. 11. Dirigenten nedsætter et stemmeudvalg på 3 personer.
Stk. 12. Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset det fremmødte antal medlemmer, jævn før dog § 17.
Stk. 13. Skriftlig afstemning skal finde sted ved valg til tillidsposter, hvor der opstilles flere kandidat til en tillidspost, og kan i andre sammenhænge begæres af mindst 10 stemmeberettigede medlemmer.
Stk. 14. Alle stemmeberettigede medlemmer er valgbare, dog kan ægtefælle/samlever ikke begge vælges til tillidsposter.
En person, hvis hovederhverv er i campingbranchen, kan ikke vælges til nogen tillidspost i klubben. Tvivlsspørgsmål afgøres alene af bestyrelsen.
Stk. 15. Der udformes beslutningsreferat af generalforsamlingen. Dette underskrives af dirigent og referent, Referatet lægges indenfor 4 uger på hjemmesidens lukkede del.
Stk. 2. Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand og sekretær.
Stk. 3. Bestyrelsen leder klubben under ansvar over for generalforsamlingen.
Stk. 4. Formanden indkalder skriftligt, via mail, med mindst 2 ugers varsel til de nødvendige bestyrelsesmøder. Dagsordenen skal fremgå af indkaldelsen.
Indkaldelse skal også ske, hvis 3 bestyrelsesmedlemmer skriftligt anmoder herom.
Stk. 5. Bestyrelsen træffer sine afgørelser ved simpelt stemmeflertal. Ved stemmelighed er formandens stemme udslagsgivende.
Stk. 6. Bestyrelsen fastsætter egne mål og politikker for klubbens arbejde herunder udarbejder og ajourfører bestyrelsen egen forretningsorden.
Stk. 7. Bestyrelsen kan tilknytte sekretariat, bogholderi og andre med specialfunktioner.
Stk. 4. Årsregnskabet revideres af den på generalforsamlingen valgte revisor.
Stk. 5. De på generalforsamlingen valgte bilagskontrollanter, gennemgår bogføringen, med henblik på sikre at indtægter og udgifter er i overensstemmelse med klubbens vedtægter, bestyrelsens forretningsorden og retningslinjer
Stk. 6. Det reviderede årsregnskab med noter, og budget skal senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse være underskrevet af bestyrelsen.
Stk.1. Til drift og udvikling af Skamstrup Camping kan der, nedsættes et udvalg, formanden udnævnes af bestyrelsen og refererer til denne.
Stk. 2. Udvalgets ansvarsområde og drift af campingpladsen fremgår af bestyrelsens retningslinjer for campingpladsen i Skamstrup.
Stk. 1. Klubbens aktiviteter, arrangementer, samt arrangementer ved forhandlerne, messer og udstillinger koordineres af bestyrelsen eller udvalg, udpeget af bestyrelsen, som kan havde særlige retningslinjer for de enkelte områder.
Stk. 4. Medlemskabet dækker familien med hjemmeboende børn under 18 år.
Stk. 5. Kontingentet gælder for kalenderåret. Forfaldsdag 10. november året før kontingentperiodens begyndelse.
Generalforsamlingen kan efter indstilling fra bestyrelsen udnævne æresmedlemmer. Æresmedlemmer er kontingentfri.
Stk. 3. Ved ophør nedsættes et udvalg bestående af bestyrelsen og op til 4 medlemmer valgt på generalforsamlingen som skal foretage en realisering af klubbens formue. Et eventuelt overskud anvendes til humanitære formål eller til fremmelse af almen camping, som ved simpelt stemmeflertal, bestemmes af den generalforsamling der besluttede klubbens ophør.
******************************************************************************
Vedtaget på den ordinære generalforsamling 25. 3. 2023
Formand Næstformand Kasserer
Flemming Bøgvad Linda Knop Martin Serup
Bestyrelsesmedlem
Peder Roed
DCK – Retningslinjer, j.fr. vedtægtens § 12 Stævner
Stk. 1. Klubbens aktiviteter, arrangementer, samt arrangementer ved forhandlerne, messer og udstillinger koordineres af bestyrelsen eller udvalg, udpeget af bestyrelsen, som kan havde særlige retningslinjer for de enkelte områder.
· Hvert år i november måned, udarbejder stævneansvarlige en skitse / ramme for det kommende års aktiviteter. Materialet fremsendes til orientering hos bestyrelsen
· Alle klubbens medlemmer kan arrangere stævner og træf efter aftale med bestyrelsen.
· Alle arrangementer skal i god tid forinden arrangementets planlagte gennemførelse, skriftligt meddeles til klubbens koordinator, der ved interessekonflikter kan kræve de planlagte aktiviteter ændret.
· Alle arrangementer skal i god tid forinden arrangementets planlagte gennemførelse, skriftligt meddeles til klubbens koordinator, der ved interessekonflikter kan kræve de planlagte aktiviteter ændret.
· Stævner og ture til udlandet arrangeres af bestyrelsen og / eller af medlemmerne, efter aftale med klubbens stævneansvarlige.
· Klubbens arrangementer, stævner og ture i ind- og udland, er åbne for alle medlemmer af DCK. Der kan fastsættes et minimum og et maksimum for antallet af deltagere til de enkelte arrangementer. Hvis der fastsættes sådanne begrænsninger, skal det fremgå af stævneannonceringen. En eventuel venteliste skal kunne ses på hjemmesiden i forbindelse med annonceringen.
· Forud for enhver aktivitet som nævnt i dette regulativ og hvortil der er knyttet indtægter og udgifter, skal der udarbejdes et budget.
· Forud for indenlandske såvel som udenlandske arrangementer, hvortil der ydes underskudsgaranti, skal der forelægge et budget, som skal godkendes ved bestyrelsen.
· I forbindelse med godkendelse af budgetter omfattet af dette regulativ skal almindelige regler om habilitet iagttages. Det påhviler arrangørerne at sikre, at dette princip overholdes.
· Enhver anvendelse af sponsorer kræver forhåndsgodkendelse af kredsbestyrelsen, inden kontakt til potentielle sponsorer foretages.
Flemming Bøgvad
Formand
DCK[1]
[1] Rev. 13. november 2023
VEJLEDNING til afholdelse af stævner
Alle stævner er under DCK ansvar.
Det er dejligt når nogen vil påtage sig at arrangere et træf, men uanset om det er en større udlandstur eller blot et lille mini-træf er der nogle få regler der skal overholdes.
For at undgå fejl eller misforståelser er der fremstillet denne lille vejledning.
Når I har bestemt jer for at arrangere et stævne og har bestemt jer for en dato skal kasserer/stævnekoordinator godkende dato, budget og indhold i stævnet.
Der skal fremstilles et budget. (det hjælper stævnekoordinator/bestyrelsen gerne med).
I vil få tilsendt en budget/regnskabsfil. I budgetfilen noteres de udgifter der er forbundet med stævnet.
Hvilke udgifter forventes der, er der præmier, morgenbrød eller andre udgifter til aktiviteter skal det anføres, øl, vin og spiritus kan normalt ikke indgå i budget. Det betales individuelt af deltagerne.
Hver person bidrager med minimum, 10,00 kr. til overskuddet af indenlandske stævner og 100,00 kr. ved udenlandske stævner. Summen af dette, danner grundlaget for hvor stort stævnegebyret skal være.
Divider udgifterne med det forventede antal deltagere til stævnet = Stævnegebyr
Der kan ikke bruges penge på noget der ikke fremgår af budget.
Budgettet sendes til klubbens kasserer som skal godkende dette, og derefter kan programmet for stævnet sendes til Webmaster, som indsætter det i stævnekalenderen på hjemmesiden.
Bemærk i øvrigt, at alle betaler stævnegebyr, også arrangørerne af stævnet.
Tilmelding til et stævne er bindende.
Tekst til et nyhedsbrev om stævnet kan annonceres højest tre måned før. Indlægget kan sendes direkte til webmaster eller til bestyrelsen.
Bestyrelsen hjælper gerne med teksten hvis det ønskes.
Når tilmeldingsfristen er nået, kan man bede kassereren om det indbetalte stævnegebyr (– det faste persongebyr på 10 kr. pr. person) så stævne arrangøren ikke skal lægge penge ud.
Når stævnet er afviklet, indsendes regnskabsfanen med diverse udgiftsbilag vedlagt, samt overskuddet indsættes på den oplyste konto fra kassereren.
Har stævnet en kultur eller anden risikobetonet arrangement kan der søges underskuds garanti hos bestyrelsen.
Det hele er såre enkelt, er der alligevel spørgsmål så kontakt bestyrelsen så skal i få alt den hjælp i ønsker.
RIGTIG GOD FORNØJELSE
Retningslinjer for drift af klubbens campingplads i Skamstrup
§ 1, stk. 1 Udvalgets kommissorium.
Udvalget har til formål at drive DCK’ s campingplads i Skamstrup ud fra en økonomisk ramme, der fastsættes en gang årligt af kredsbestyrelsen, på en sådan måde, at pladsen i alle dele fremtræder velholdt.
Udvalget skal ligeledes beskrive en udviklings – og investeringsplan, der på sigt kan bidrage til, at pladsen fremstår som et attraktivt og tidssvarende campingtilbud for klubbens medlemmer, såvel som for de samarbejdspartneres medlemmer som anvender pladsen.
§ 2, stk. 1, Organisation
Til drift og udvikling af klubbens campingplads i Skamstrup er der nedsat et udvalg.
Udvalget består af en formand, kredsformanden, en ansvarlig for arealerne, en bygningsansvarlig og en teknisk ansvarlig. Formanden vælges hvert år på kredsens generalforsamling. Hvis formanden fratræder posten i en generalforsamlingsperiode, varetager kredsformanden funktionen frem til næste generalforsamling. Andre medlemmer udpeges af kredsbestyrelsen
§ 2, stk. 2
Udvalget referer til kredsbestyrelsen.
§ 3, stk. 1, Kompetence
Formand for udvalget lader regnskab føre over pladsens økonomi, udformer ansøgninger om bevillinger og samarbejder med kredsformanden om afrapportering af emner af betydning for pladsens drift til kredsbestyrelsen om afrapportering af emner af betydning for pladsens drift til kredsbestyrelsen. Kredsformanden sikrer kontakten mellem udvalg og kredsbestyrelsen.
Arealansvarlig: forestår pladsens daglige drift. Herunder vedligeholdelse af arealer, hegn og beplantninger samt belægninger og veje med tilhørende dræn.
Bygningssagkyndig: forestår bygningsvedligeholdelse og udarbejder vedligeholdelsesplaner m.v.
Teknisk sagkyndig: forestår vedligeholdelse af pladsens el – installationer og tekniske udstyr, herunder fyrinstallation, og hvidevarer.
§ 3, stk. 2,
Udvalget sammensætter selv sine arbejdsgrupper. Arbejdet er ulønnet.
§ 4, stk. 1, Økonomi
Kredsbestyrelsen fastsætter hvert år i januar måned en økonomisk ramme for campingpladsens vedligeholdelse og udvikling. Den økonomiske ramme består af en trækningsret på kredsens hovedkonto. Anvendelse af de afsatte midler forudsætter en flertalsbeslutning i udvalget. Ved stemmelighed, er kredsformandens stemme udslagsgivende. (Rammen er i 2014 sat til 25.000 kr.)
Udvalgets budget for det kommende år, skal være fremsendt til kredsbestyrelsen til godkendelse inden 1. januar. I 2014 fremsendes budget til godkendelse den 15. april.
Nødvendige – ikke budgetterede – investeringer finansierers efter ansøgning herom til kredsbestyrelsen, der træffer beslutning om eventuel særbevilling.
Eventuel kontant kassebeholdning bør ikke overstige 1.000 kr. Den kontante kassebeholdning beror ved Kreds Sjællands formand.
Campingpladsens eventuelle overskud overføres til kredsens konti ved regnskabsårets afslutning.
§ 4, stk. 2,
Udvalgets regnskabsår følger klubbens regnskabsår. Det udarbejdede årsregnskab skal være underskrevet og overgivet til revision inden udgangen af januar måned.
Regnskabet revideres af de på kredsgeneralforsamlingen valgte revisorer.
§ 5, stk. 1, Hæftelse
Udvalgets medlemmer hæfter ikke personligt.
§ 6, stk. 1, Drift
Udvalget udarbejder og ajourfører på baggrund af funktionsbeskrivelsen egen forretningsorden.
§ 6, stk. 2 Referater
Der udarbejdes referat af afholdte møder. Inden 3 uger efter et afholdt møde, udsendes referatet til udvalgets medlemmer, kredsbestyrelsens medlemmer og disses suppleanter.
Kredsens årsberetning skal indeholde relevante oplysninger om pladsens drift af betydning for klubbens medlemmer.
DCK-kreds Øst bestyrelsen
Februar 2014
Vedtaget med ændringer september 2019
Vedtaget med ændringer oktober 2020
Retningslinjer Gave og jubilæum
Jubilæumsåret er det år, i hvilket medlemmet har været medlem af DCK i en ubrudt periode på henholdsvis 10, 25, 40 eller 50 år. Skæringsdagen er 1. januar uanset indmeldelsesdato.
Kredsgeneralforsamlingerne fejrer jubilarerne på følgende måde:
Vedtaget med ændringer april 2016
Vedtaget med ændringer i september 2019
Retningslinjer for Medier
Vedtaget på landsgeneralforsamlingen i april 2016.
Vedtaget med ændringer i september 2019.
Foreløbig revideret den 13. november 2023[1]
[1] Rev. 23 november 2023
EU persondataforordning 2018 revideret 20
Orientering til medlemmerne af DCK om ny politik som følge af den persondataforordning, der er vedtaget i EU, og som implementeres maj 2018. Politiken er lagt på DCK hjemmesides lukkede del.
“Dansk Caravan Klub
Politik vedrørende personhenførbare oplysninger
EU Persondataforordning 2018 Revideret 2023
Persondataforordningen omhandler
Personoplysninger af privat karakter. F.eks. oplysninger om straffe, bøder, væsentlige sociale forhold, helbred, politisk-, religiøs overbevisning, ol.
Almindelige oplysninger omhandler f.eks. personnummer, mailadresser, oplysninger om økonomiske forhold og nogle typer af foto.
Oplysninger som er undtaget fra lovgivningen.
Undtaget fra lovgivningen er oplysninger som brugerne selv har gjort offentligt tilgængelige. F.eks. navn, adresse og telefonnummer.
Dansk Caravan Klub har med henvisning til EU persondataforordningen af maj 2018 den 1. januar 2018 vedtaget følgende:
Indsamling af personhenførbare oplysninger
Dansk Caravan Klub (DCK) indsamler alene de personoplysninger, der er undtaget fra lovgivningen, og som er nødvendige I forhold til klubbens virksomhed.
Indmeldelses – blanketten indeholder en specifik samtykkeerklæring, der udfyldes I forbindelse med indmeldelse I klubben. Hvis indmeldelsen omhandler mere end en myndig person, skal samtykke gives fra de omhandlede personer. Eventuelt hjemmeboende børn under 18 år er omfattet af forældres samtykke.
Klubben kan i relation til myndighederne, f.eks. “Skat”, være forpligtet til at indsamle, registrere, opbevare og videregive oplysninger, hvis der findes et klart og sagligt formål hermed. I sådanne tilfælde vil det berørte medlem blive gjort bekendt hermed.
Dansk Camping Klub videregiver på ingen måde person henførebare data til 3. mand.
Personoplysningers anvendelse:
Oplysninger om et medlems navn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsdato og mailadresse, hvis oplyst, anvendes alene i relation til identifikation af medlemmet, ved opkrævning af kontingent og med henblik på kontakt til medlemmet i relation til klubbens almindelige drift, arrangementer, ol.
I forbindelse med tilmelding til de af klubben etablerede arrangementer udformes der en deltagerliste, hvoraf navn, medlemsnummer, mailadresse og evt. telefonnummer på de tilmeldte fremgår.
Deltagerlister må kun fremgå af hjemmesidens lukkede del. Arrangørerne udformer ligeledes en deltagerliste, hvis indhold, DCK nr., navne på deltagerne, mailadresse og evt. telefonnr., er synligt for de øvrige ture – deltagere.
Deltagerlisterne / evt. ventelister slettes fra hjemmesidens lukkede del ved arrangementets begyndelse. Arrangørerne skal senest slette deltagerlisterne ved arrangementets afslutning.
De oplysninger, som DCK har om dig, og som du selv har oplyst ved din indmeldelse, bliver lagret elektronisk ved klubbens sekretariat. Det er alene klubbens sekretariatsleder og kasserer, som har adgang til den samlede database. Oplysningerne slettes ved udmeldelse. Imidlertid opbevares dit navn ved sekretariatet i tre år I den hensigt at sikre, at medlemmer, der har være indmeldt på et kampagnetilbud, ikke gen – indmelder sig på samme vilkår.
Skriftlige indmeldelsesblanketter opbevares i indmeldelsesåret, hvorefter de destrueres.
Du har som medlem ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger DCK har om dig, og du kan kræve forkerte oplysninger rettet. Hjemmesiden indeholder under overskriften “min side” de oplysninger, som du har givet DCK ved din indmeldelse. Du kan selv rette disse oplysninger.
Samtykket omhandler:
Medlemmets samtykke, der er givet i forbindelse med indmeldelse i klubben, omhandler, de oplysninger, der ikke er omfattet af lovgivningen. Medlemmet accepterer med sit samtykke, at oplysningerne kan anvendes i regi af klubbens almindelige virksomhed og i forbindelse med tilmelding til de arrangementer, som klubben forestår.
Brug af foto på hjemmeside, sociale medier og internettet
Der må ikke offentliggøres “portrætfoto” – foto, hvor personen på billedet er det primære motiv – i klubbens medier – med mindre personen (den portrætterede) har givet sit samtykke hertil.
Foto, som viser en aktivitet eller en situation, og hvor personerne ikke er det primære motiv, kan offentliggøres, hvis aktiviteten / situationen må anses som harmløs (ikke krænkende)
Det er i øvrigt klubbens politik, at den enkelte fotograf bør sikre sig, at de personer, som fotograferes, har accepteret dette. Foto, der efterfølgende gøres indsigelse imod, fjernes umiddelbart.
Ansvar
Klubbens sekretariat, som opbevarer medlemsoplysningerne, har ansvaret for, at oplysningerne opbevares forsvarligt i sekretariatets IT-system og kartotek med henblik på, at oplysningerne ikke kommer uvedkommende i hænde.
Sekretariatslederen har samtidig ansvaret for løbende at ajourføre og vedligeholde medlemsoplysningerne.
Omhandlede politik offentliggøres på klubbens hjemmeside.
Dansk Camping Klub
Bilag 1. EU persondataforordning – fortegnelsespligt
Bilag 2. Skematik vedr. personoplysninger
Programerklæring for DCK 2023 – 2024
DCK bestyrelse har på sit møde den 08-08 2023 revideret programerklæringen.
Her er de vigtigste fokusområder:
Afvikling af stævner
Den absolut vigtigste opgave for kredsen er at der afholdes stævner. Det tilstræbes at der er et rigt udbud af forskellige stævner fordelt over hele året. Det er vigtigt at der er tilbud til erhvervsaktive medlemmer, med de begrænsninger det medfører i muligheder for at afholde ferie. Konkret skal det derfor tilstræbes, at der altid er stævner i uge 7 (hvor de fleste skoler har vinterferie), søgnehelligdagene, skolernes sommerferie samt uge 42 (efterårsferie).
Vi bør tilstræbe stævner, som kan tiltrække såvel børnefamilier som bedsteforældre med børnebørn. Både ved at afvikle stævner på de ovennævnte tidspunkter, som ved at lave stævner hvor der er tænkt børneaktiviteter ind.
Der skal laves stævner både i indland og udland.
DCK har en særlig forpligtelse, til at arrangere stævner på klubbens egen campingplads i Skamstrup.
DCK har også en særlig forpligtelse til at afvikle manøvrestævner for at fremme trafiksikkerheden og medlemmernes kørefærdigheder. Til brug for det, har klubben et manøvreteam til at organisere manøvrestævner og instruere medlemmerne i sikre kørefærdigheder.
Det tilstræbes at flest mulige medlemmer af klubben er med til at arrangere stævner. Derfor er det vigtigt at understøtte de medlemmer, som gerne vil lave stævner med praktisk hjælp og vejledning.
Hverve nye medlemmer
Det er vigtigt hele tiden at være opmærksom på at få nye medlemmer.
Vi skal engagere flest mulige medlemmer i at tage ud til Åben Hus arrangementer hos campingforhandlerne.
Forretningsorden for Kredsbestyrelsen i Dansk camping klub
Retningslinjer for drift af Skamstrup Camping
1.
Stk. 1. Drift udvalgets kommissorium.
Udvalget har til formål at drive DCK campingplads ud fra den økonomisk ramme bestyrelse stiller til rådighed en gang årlig.
Stk. 2. Det er udvalget opgave til dagligt, at passe og vedligeholde pladsen på en sådan måde at den altid, i alle dele, fremtræder velholdt.
Stk. 3. Udvalget skal ligeledes beskrive en udvikling og investeringsplan, der på sigt vil bidrage til, campingpladsen også fremadrettet vil fremstå attraktiv og tidssvarende for medlemmer og gæster.
2.
Stk.1. Organisation, Udvalget består af en formand, udnævnt af bestyrelsen. Der kan yderligere vælges 3 til 4 personer inden for området. Areal vedligeholdelse, herunder hegn, beplantninger samt belægning af veje med tilhørende dræn. Klubhus og øvrige bygninger, teknik, it og elinstallationer.
Stk. 2. Udvalgsformanden vælger selv sine medhjælpere til udvalget, og fordeler posterne mest hensigtsmæssigt. Arbejdet er ulønnet.
Stk.3. Udvalgsformand kan indbyde medlemmer til ulønnet, arbejdsweekend 2 gange om året.
Medlemmerne betaler selv kun for strøm, overnatning er gratis, der kan tilbydes gratis mad i beskedent omfang.
Stk. 4. Udvalget udarbejder og ajourfører på baggrund af funktionsbeskrivelsen egen forretningsorden.
3.
Udvalget referer til bestyrelsen, ved udvalgsformand.
Udvalgsformanden skal løbende afrapportere til bestyrelsen, om emner der har betydning for campingpladsens drift og fremtræden.
4.
Stk. 1. Økonomi, Udvalget udarbejder, til bestyrelsen, hver år inden 1. januar, en økonomisk ramme, for behov til vedligehold og forbedring, inden for områderne, arealer m.m. Bygninger, it og elinstallationer.
Stk. 2. Udvalget kan i særlige tilfælde, søge om ekstra økonomisk bevilling hos bestyrelsen.
Udvalgsformanden sørger for at faktura og regninger overleveres til kasserer som herefter sørger for betaling.
Stk. 3. Kassereren kan tilbyde udvalgsformanden et kontokort med adgang til et rådighedsbeløb til daglige fornødenheder, (rengøringsmidler, toiletartikler og alle daglige fornødenheder) såfremt det ikke er muligt at få tilsendt fakturaerne direkte til kassereren.
Stk. 4. Udvalget medlemmer hæfter ikke personlig.
Stk. 5. Udvalgets regnskab indgår i klubbens årsregnskab samtidig indarbejdes det i klubbens budgetfremskrivning, Skamstrup har sin egne konti i regnskabet.
5.
Referater. Udvalget udarbejder egne referater af deres møder, der tilsendes bestyrelse.
Klubbens årsregnskab skal indeholde en særskilt oversigt over Campingpladsens økonomi.
Disse retningslinjer skal være tilgængelige på DCK Øst hjemmeside lukkede del.
Vedtaget af bestyrelsen den XX.XX.2023